Dutch Stunt Forum

Streetbike Freestyle
* Inloggen   * Registreren    * Zoeken

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: circle wheelies
BerichtGeplaatst: 02 jun 2006, 09:17 
Spambiatch!!

ik weet niet of dat het echt waard is een nieuw topic te openen,

maar ik doe het toch :roll:

hoe doen jullie die circle wheelies (zowel op motor als op scooter)

ik zit zelf nog in de scooter wereld,

maar ben wel benieuwd naar de techniek van allebei..

is het bijvoorbeeld bij een scooter makkelijker om met 1 knie op de buddy te gaan zitten?

en bij een motor wordt er dan gebruik gemaakt van de koppeling?

ik heb ook al een keer iets gehoord/gelezen dat als je circles naar links wilt maken je je stuur naar rechts moet draaien (en circles naar rechts je stuur naar links)

anyway wat zijn jullie tips en ervaringen??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2006, 09:34 
Posthoer!

Motoren: 600 F sport
ikzelf draai met de NS-1 circles naar rechts, klaas vertelde me dat het beter zou gaan als ik stuur naar links doen zou, dit werkte idd, je valt dan minder snel naar buiten...
Met een circle gebruik ik de koppeling niet, tenzij je bijna stil komt te staan in een circle (als je naar buiten valt, je corriceert en remt teveel af)

Met een scooter is het in mijn ogen een ander verhaal, voor mij is circlen op een scooter/damesbrommertje hetzelfde als circlen op de fiets, gewoon de scooter/brommer/fiets de circle induwen, tegenhangen naar de andere kant en circlen maar (heb het over zittende circles)
Circlen met 1 je knie op het zadel vind ik op een scooter lastiger, maar heb ik weinig ervaring mee

suc6:)

Profiel WWW  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2006, 10:02 
Posthoer!

Motoren: Yamaha Spy, Honda CB500
met 1 knie op zadel (op scooter) is naar mijn ervaring vele malen makkelijker dan zitten, zittend kan ik dr echt maar 3 hooguit en 1 knie op zadel lukt dr nu wel aardig wat...

toen ik mijn SR had, kon ik het nooit, tot op een gegeven moment... wat ik toen anders deed weet ik niet. En op mijn spy kon ik het nooit met 1 knie op zadel tot ik mijn wheeliebar kreeg.

maar ik leun (met knie op zadel) niet tegen, en ook niet echt mee, tenzij ik uit mijnbalans raak. hoe ik mijn stuur houd maakt niet zoveel uit. ik heb het ook een tijdje geprobeerd mijn stuur de tegen gestelde kant uit te houden dan dat ik circlede, maar bij mij had dit geen effect...

verder is het gewoon oefenen oefenen en sjoelen

sebastiaan

Trained By Sweex

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2006, 13:29 
Alex!!!

Motoren: Er6 + pbr 140
Wheelie@SR schreef:
met 1 knie op zadel (op scooter) is naar mijn ervaring vele malen makkelijker dan zitten, zittend kan ik dr echt maar 3 hooguit en 1 knie op zadel lukt dr nu wel aardig wat...

toen ik mijn SR had, kon ik het nooit, tot op een gegeven moment... wat ik toen anders deed weet ik niet. En op mijn spy kon ik het nooit met 1 knie op zadel tot ik mijn wheeliebar kreeg.

maar ik leun (met knie op zadel) niet tegen, en ook niet echt mee, tenzij ik uit mijnbalans raak. hoe ik mijn stuur houd maakt niet zoveel uit. ik heb het ook een tijdje geprobeerd mijn stuur de tegen gestelde kant uit te houden dan dat ik circlede, maar bij mij had dit geen effect...

verder is het gewoon oefenen oefenen en sjoelen

sebastiaan

vooral sjoelen 8) ik kan het maar matig maar ik druk de motor van me af de circle in en dan gassen/remmen/meer of minder duwen,

maar wat sr zegt, oefeneoefeneoefeneoefeneoefeneoefeneoefeneoefeneoefene is het alleralleralleralleraller beste

Profiel WWW  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2006, 13:37 
Spambiatch!!

Stan schreef:
Met een circle gebruik ik de koppeling niet, tenzij je bijna stil komt te staan in een circle (als je naar buiten valt, je corriceert en remt teveel af)

ik heb ook filmpjes gezien waar ze dan op de wheeliebar staan circles maken en dus met de handrem aan het remmen zijn...

maar wat jij zegt op het moment dat het iets fout gaat en er moet gecorrigeerd worden dan hangt die motor zo goed als stil in de lucht.. ik weet niet hoe snel die gasten dan hun koppeling in kunnen knijpen, en dan vervolgens weer de achterrem hanteren om niet achterover te vallen...

wat ik dus probeer te zeggen :roll: wordt er niet wat met die motor gesjoemelt ofzo?? bij een scooter is het simpel, die valt niet uit als je stil hangt in de lucht... dus daar is het verhaal wat makkelijker

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2006, 14:44 
Posthoer!

Motoren: 600 F sport
Ikzelf heb daar geen problemen mee, wanneer ik aanvoel dat brommer stil komt te hangen druk ik koppeling aan, zonder te denken eigenlijk:)

Profiel WWW  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2006, 15:05 
Alex!!!

Motoren: cbr929rr Fireblade
als ik zittend circle op scooter, duw ik em iig niet naar binnen... ik zit gewoon in 1 lijn met de scooter...

En ik heb ze zittend geleerd, puur om het feit dat je dan et beste aanvoelt wat er gebeurt, en et snelst en best kunt reageren daarop mocht het fout gaan...

Wil je echt circele, onthoud dan, dat je er met sturen niet komt... Circels stuur je niet... zodra je voelt dat je echt probeert te sturen enzo gaat het eigenlijk al fout...

Profiel WWW  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2006, 21:31 
Alex!!!

je hebt toch de hand op de koppeling en de voet op de rem.....ik kan best 2 dingen tegelijk :P women aint got shit on me!

Profiel WWW  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2006, 21:43 
Posthoer!

niet als je met 2 voeten in je wheeliebar staat...

Trained By Sweex

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2006, 21:50 
Posthoer!

Motoren: 2 x 06 RR, 1 x 08 RR
Insane J schreef:
Wil je echt circele, onthoud dan, dat je er met sturen niet komt... Circels stuur je niet...

ja want je voorwiel zit in de lucht.. kan je sturen wat je wil, gaat nie werken :P

Sponsored by:
Ten Kate Motoren - Continental - Shoei - Reell Jeans - DC&D - Automotocolour - Xtreme Welding Services

Profiel WWW  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2006, 22:13 
Posthoer!

sturen met zijn gewicht :idea: :lol:

Trained By Sweex

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2006, 22:22 
Alex!!!

Johnnie Do schreef:
Insane J schreef:
Wil je echt circele, onthoud dan, dat je er met sturen niet komt... Circels stuur je niet...

ja want je voorwiel zit in de lucht.. kan je sturen wat je wil, gaat nie werken :P

dusss

Profiel WWW  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 okt 2006, 21:00 

Motoren: fzr1000
Ben ook eens een beetje circles gaan proberen.
Wel op de citta trouwens, met de motor is een wheelie en rolling burn out voldoende.
Tering moelijk, heb mega veel pogingen ondernomen en ik heb 2x 1 rondje kunnen maken en op 1 wiel verder kunnen rijden.
Viel meestal stil, circles zijn zo groot als 2 parkeervakken.
Keren vanuit een wheelie gaat met de citta iets makkelijker, mislukt ook vaak maar lukt ook vaker.
Volgens mij is een crcle vrijwel onmogenlijk op een originele citta maar blijf proberen.

foto tijdens het weer misluken van een circle
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 okt 2006, 22:40 
Alex!!!

Motoren: GSXR600K7 CBR954RR CBR900RR
blijven proberen hans!

Profiel WWW  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 okt 2006, 00:05 
Posthoer!

Motoren: CBR600F2
Een circel doe je idd niet zomaar even... ik heb er met de scooter best een tijdje over gedaan, paarkeer op m'n bek gegaan enzo maar dat hoort erbij. Op een gegeven moment lukte het wel om iedere keer ongeveer 2 circels te maken. Het duurde nog een tijdje voordat ik constant vier of meer circels deed...

Nu dus overgestapt op de motor en kheb zaterdag voor het eerst geoefend. Kheb 2 ss circels gemaakt en dat ging eerlijk gezegt zonder al te veel moeite, wel wennen aan het gewicht.... maarja ik kon ook al redelijk circelen op de scooter dus de techniek en het gevoel had ik al...

Verder zoals iedereen zegt: oefenen! Een circel wheelie is iets heel anders als een gewone wheelie...

Maar misschien heeft remco wat tips... hij kan ook goed circelen op z'n scooter 8)

Profiel WWW  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende