Frank schreef:
Ik hoop ook dat ze er oren naar hebben maar ik heb er een hard hoofd in.
Iemand nog tips om de gemeente hier warm voor te maken?
Wat je ook kunt doen, wat mij t handigst voor je lijkt om snel en alle info te krijgen.. remember die stuntshow die guido laatst reed waar die wheeliemasjien stond etc ?
Ff uitzoeken wie dat had georganiseerd, wss die motorzaak.. bel ze op en vraag hoe hun 't hebben gefixed
Misschien dat zij ook een positieve referentie kunnen geven, als in een ''succesvol evenement'' geen overlast geweest, geen ongelukken, prima verlopen, goeie omzet ( want daar gaat 't immers vaak om.. de gemeenschap moet d'r beter van worden... small local economy boost i'd suppose ? enz enz.
ff random copy paste van n gemeente ergens :
SamenvattingWilt u een sportwedstrijd, evenement, popconcert of fancy fair organiseren? U hebt dan een evenementenvergunning nodig. U kunt deze vergunning aanvragen in de gemeente waar het evenement zal plaatsvinden. De gemeente kan onder specifieke voorwaarden een vergunning verlenen.
Voorwaarden
Het hangt er vanaf of een vergunning wordt verleend. In de volgende gevallen kan de vergunning worden geweigerd: In het belang van de openbare orde..................................................
Oeiiiiii
Het voorkomen of beperken van overlast............................................
Oeiiiiii
De verkeersveiligheid of de veiligheid van personen of goederen. ............
Dubbel Oeiiiiii
In het belang van de zedelijkheid of gezondheid...................................
mmmmmmmmmmm De bescherming van het milieu.........................................................
uitlaatgassen + knetterherrie is goed voor dieren en bomen !!!
Gang van zakenDien uw vergunningaanvraag ruim van tevoren in. Bijvoorbeeld 8 tot 12 weken van tevoren. Bij sommige grote evenementen heeft de gemeente veel tijd nodig om af te stemmen met politie, brandweer en eventueel met andere organisaties. Houd daar rekening mee!
TipsVoordat u de vergunning aanvraagt, is het aan te bevelen te overleggen met de brandweer, politie en eventueel de ambulancedienst in verband met de voor het evenement benodigde voorzieningen zoals EHBO-posten, dranghekken en wegafsluitingen.